Шановні батьки!
Мовленнєва функція є
однією з найважливіших психічних функцій людини. До шести років в дитини має
бути сформована мовленнєва готовність до навчання в школі:
- малюк повинен уміти правильно і чітко промовляти
слова і всі звуки рідної мови, говорити досить голосно в помірному темпі;
- дитина повинна оволодіти звуковим аналізом слова та чітко визначати місце
заданого звука в слові;
- малюк повинен правильно будувати речення різної конструкції, узгоджувати
слова в роді, числі і відмінку;
- дитина повинна логічно, послідовно, виразно, досить повно і точно передавати
зміст знайомих казок, оповідань, самостійно складати розповіді за сюжетними
малюнками, дотримуючись послідовності подій і розуміти
причинно-наслідкові зв’язки;
- словник дитини напередодні школи повинен складати не менше 2000 слів,
причому в ньому мають бути присутніми всі основні частини мови: іменники,
прикметники, дієслова, числівники, займенники, прийменники, частки, вигуки.
- Це найголовніше на що слід звернути увагу. І дуже важливо навчити малюка
правильно говорити, терпляче домагатися від нього правильної вимови.
Як розвивати мовлення дітей?
спілкуйтеся з дитиною якомога більше, коментуйте
свої дії, детально розповідайте про предмети довкілля.
- розмовляйте повільно, виразно, ні в якому разі не повторюйте неправильну
вимову. Пам’ятайте, що малюкові потрібно чути лише правильне мовлення!
- cпонукайте дитину до мовлення, ставлячи їй запитання, поступово ускладнюючи
їх.
- багато читайте дитині, вчіть переказувати, разом вивчайте вірші, вчіть
складати цікаві історії за картинками.
- кожне незрозуміле слово поясніть дитині. Привчайте дітей до вживання слів
відповідно літературної норми!
- не втручайтесь відразу в дитячі розповіді, спочатку вислухайте, а потім
виправте помилку.
- не забувайте хвалити дитину після кожного успіху.
Матеріал надала Лисік Галина Іванівна
Оновлено 29.03.2021
Немає коментарів:
Дописати коментар